Khamis, 28 April 2011

Projek Email 1 Malaysia Yang Tahap Celaka

Najib benar-benar memperbodohkan rakyat Malaysia apabila menyatakan projek 'Email 1 Malaysia' yang dicetuskan oleh beliau kononnya tidak menggunakan dana kerajaan. Projek yang di kendalikan oleh syarikat Tricubes Berhad yang mana pemiliknya adalah ahli keluarga beliau dengan kos sebanyak RM 50 juta.
 
Beliau boleh menipu para pencacai celaka beliau, kononnya ia untuk kebaikan rakyat Malaysia dan bla bla bla. Maka bersoraklah para pencacai celaka tahap sial beliau di blog-blog masing dengan menunjukkan kebaikan yang rakyat Malaysia dapat daripada projek tersebut.
 
Jika pencacai celaka tahap sial masih ada akal, syarikat mana yang sanggup melabur sebanyak RM 50 juta tanpa mendapat keuntungan. Jika ada pun, mungkin syarikat itu memang nak mampus dan para pengarah-pengarah syarikat tersebut dah hilang akal pasal bodoh nak mampus macam para blogger-blogger pencacai celaka tahap sial.
 
Seperti diumumkan oleh CEO Tricubes Berhad, Khairun Zainal Mokhtar bahawa projek tersebut tetap akan dilancarkan pada julai ini walaupun ia menjadi isu kontroversi. Beliau berkata Tricubes Berhad menyasarkan 5.4 juta pengguna akan menggunakan pengkhidmatannya dengan percuma tetapi akan mengenakan cas sebanyak RM 0.50 sen setiap email kepada agensi kerajaan yang menghantarkannya kepada pengguna.
 
Inikah yang dikatakan oleh Najib bahawa projek tersebut tidak menggunakan dana kerajaan, memang Najib dan Umno nak mampus. Lu Najib, jika lu nak jadi sial ke, celaka ke, banggang ke atau nak mampus ke, lantak lu dengan lu punya family ler, jangan nak bawa rakyat Malaysia sama. Memang Umno nih betoi-betoi celaka tahap nak mampus pasal bermacam-macam cara digunakan untuk merompak harta negara. Kerana itulah para pemimpin Umno/BN yang celaka lagi sial ni siang dan malam dok fikir bagaimana cara nak memperkayakan diri mereka dan kroni-kroni mereka.
 
Bayangkan jika setiap satu email dicas sebanyak 50 sen kali dengan 5.4 juta, bermakna syarikat celaka itu memperolehi RM 2.7 juta sehari jika satu email dihantar kepada rakyat Malaysia. Itu jika satu email, kalau dua atau tiga email sehari, berapa banyak syarikat milik saudara Najib dapat dalam satu tahun. Kerana itulah saham syarikat tersebut melonjak hampir 200 peratus apabila projek tersebut diumumkan oleh Najib.
 
Bukan itu sahaja, alamat email yang kononnya diberi percuma kepada rakyat Malaysia yang berumur 18 tahun ke atas sebenarnya akan menjadi senjata kepada rejim Najib dengan menghantar cerita-cerita bohong dan fitnah. Ianya akan memudahkan kerja Umno/BN celaka dan gua gerenti ianya menjadi senjata kepada Najib dalam menghadapi PRU 13 nanti.
 
Mungkin ini nasihat daripada APCO kepada Najib setelah pilihan raya Sarawak benar-benar mengejutkan Najib walaupun rejim Taib memperolehi majoriti dua pertiga. Kerana itu juga PRU 13 tidak akan diadakan pada tahun ini dan berkemungkinan ianya akan diadakan pada akhir tahun hadapan. Jika mengikut apa yang ada dalam kepala hotak Najib, beliau ingin mengadakan pada akhir tahun ini tetapi melihat undi popular BN hanya 54 peratus maka beliau terpaksa memanggil kembali APCO sebagai penasihat sulit.
 
Kerana itu juga projek "Email 1 Malaysia' dirangka agar dilakukan secepat mungkin yang mana seperti diumumkan oleh CEO Tricubes Berhad projek tersebut bermula Julai ini. Bagi pendapat gua, jika projek sebesar ini mungkin mengambil masa sekurang-kurangnya satu tahun.
 
Kemerosotan undi pada pilihan raya Sarawaklah yang membuatkan projek 'Email 1 Malaysia' perlu disegerakan oleh Najib. Gua tak tahu macam mana pemikiran para pencacai-pencacai tegar celaka tahap sial dalam mempertahankan projek ini. Oleh itu Najib patut dinyahkan dan dipertanggung jawab ke atas pembayaran beratus-ratus juta setahun kepada Tricubes Berhad yang dimiliki oleh keluarganya.

Tiada ulasan: