Ahad, 27 Februari 2011

PKR Padang Rengas bergolak lagi..?




Krisis Wanita Cabang Padang Padang Rengas sudah sampai kekemuncak…

Yob mendapat perkhabaran, hari ini, (27hb Febuari) akan diadakan pertemuan Wanita Cabang Padang Rengas. Dan Ketua Wanita Perak, yakni Puan Fatmawati akan memgumumkan “pembubaran sayap wanita Padang Rengas”, yang kononnya tidak sah dan haram. Dan Wanita Negeri Perak akan mengambil alih.

Jika berita ini benar, ini merupakan “tamparan wanita” yang cukop keras kepada Ketua Wanita Cabang Padang Rengas, yakni Chegu Jaliah dan juga Ketua Cabangnya, Chegu Alias Zenon.

Kemusykilan Yob :

1.  Dari manakah Fatmawaty mendapat kekuatan untok mencabar keputusan Ketua Cabang Padang Rengas..? Apakah tindakan Fatmawaty mengikot perlembagaan PKR dan mendapat restu pemimpin mana..?
2.   
Mengapa surat “tarik balik jawatan” yang Chegu Jaliah serahkan kepada Fatmawaty dihadapan Pengerusi MPN Perak, “dikeringbekukan..?” Apa muslihat Fatmawaty sebenarnya..?
3.   
Perlantikan Fatmawati sebagai Ketua Wanita Perak juga buleh dipertikaikan, kerana ianya mendahului perlantikan Pengerusi MPN Perak. Kenapa tiada bantahan dan kenapa tidak diadakan undi “tidak percaya”..?
4.   
Perlantikan Ketua Wanita Negeri adalah dibawah bidangkuasa Pusat atau Negeri..?
Adalah diharap Ahli MPN Perak dapat mencabar keputusan yang Yob rasa ada “agenda tersembunyi” ini.

Jika perkara diatas berlaku, memang benarlah kata kata Sdr Fauzi Muda.. “Fatmawaty hanya layak dudok di AJK Ranting, bukan sebagai Ketua Wanita Perak. Wanita PKR Perak akan hancor dibawah Fatmawaty.”

Dari pengamatan Yob sendiri, Chegu Jaliah lebih layak diangkat sebagai Ketua Wanita Perak, kerana beliau merupakan anak jati kelahiran Malaysia dan bukan berasal dari Indonesia.

Keikhlasan dan kebijaksanaan Chegu Jaliah lebih terserlah berbanding Fatmawaty.

Dan Yob mencabar Ahli MPN Perak dan Pengerusinya Sdr Md Nor Manuty, kembalikanlah demokrasi didalam PKR Perak. (Kalo ada keberanian la. Kalo takot hilang jawatan, baik jangan. Nanti hilang peluang nak bertanding dan jadi YB... Warghhhhhkahkahkah!)

p/s  Inikah hasilnya dari retreat di De Palma, Shah Alam..? Dan inikah kesannya jika melantik “mereka” yang hanya pandai main politik kotor…? Dah macam politik umNO.

Perak negeriKu… Warghhhhhkahkahkah..!

19 ulasan:

Perak Snipper berkata...

Salam Yob..Tindakan fatmawaty meneruskan hajatnya utk menyingkirkan cikgu jaliah kerana semasa dekat de palma tempohari..ucapan dari cikgu jaliah lebih terserlah dan mendapat pujian dari semua orang termasuk fasilitatr..fatmawaty hanya terpesorok ceruk dinding..tunduk malu..orang langsung tak bertegur saper pun dgn dia..tapi yg pelik nyer cikgu jaliah telah berjumpa bersemuka dengan fatmawaty sendiri dan ketika itu fatmawaty memohon maaf kpd cikgu jaliah dan meminta supaya cikgu jaliah memujuk semua ketua2 cabang agar tidak lagi hentam dia..(Maklum la dia kena hentam teruk semasa mesyuarat MPN yang lalu oleh sebilangan ketua cabang)...cikgu jaliah kata selepas ini kta nak buat kerja persiapan pilihanraya..pedulikan semua..saya maafkan..cikgu jaliah pun menyerahkan program wanitanya..
Tetiba selepas habis program de palma dgr citer lak yg fatmawaty ni ada bercakap dgn salah seorang wanitanya yg kehadiran cikgu jaliah di shah alam tu adalah haram...
Kemudian bertebaran ler surat panggilan "Perjumpaan Wanita Negeri dengan Wanita Padang Rengas" yang ditandatangan oleh Fatmawaty sendiri bertarikh 22 Feb 2011 untuk menjemput semua wanita pdg rengas hadir ke perjumpaan itu pd pukul 3 ptg 27 Feb 2011 di rumah tn. hj. alias(timbalan ketua cabang yg gilakan bini hindu).
Soalnyer...
1. kenapa perjumpaan tersebut dibuat tanpa dimaklumkan terlebih dahulu kepada cikgu jaliah atau ketua cabang sendiri (cikgu alias)
2. Mengheret YB Aniza Talha dalam isu ini..kononnya yb akan umumkan wanita cabang padang rengas digantung dan akan diambil alih oleh wanita negeri.
3. Kenapa perjumpaan dibuat dirumah tidak dipejabt walaupun cabang pdg rengas mempunyai 2 pejabat.
4. Kalau ini masalah wanita kenapa pula orang lelaki yang sibuk dan beriya-ya sgt..
5. Hantu raya mana pulak yang mohon maaf tempohari dengan cikgu jaliah semasa dekat de palma, shah alam hari tu.
6. Fatmawaty telah overull keputusan yg telah dibuat oleh peringkat biro politik negeri dan mesyuarat MPN yg lalu yang bersetuju cikgu jaliah dan ajk wanita bergerak terus.
7. Kenapa dendem kesumat fatmawaty terus terbakar hanya kerana apa yang dicakapkan oleh cikgu jaliah tempohari..antara kata-katanya.." sy puji ketua cabang pasir salak kerana bersedia untuk berbincang dgn mantan MPN Tn. Hj. Mustafa Kamil Ayub berkenaaan kedudukan kerusi utk PRU 13..inilah sifat kepimpinan yang diperlukan..seorang ketua mesti boleh menyatukan kembali, mampu nenyelesaikan masalah, membantu cabang yang lemah bukan pandai menceceh atau melenyek cabang yang sedang dilanda masalah."

Wanita Cabang Padang Rengas berkata...

Salam Yob..
Kami wanita padang rengas sepakat tak pegipun prog tu..apa berlaku pun kami tak tahu..yg penting kami semua tahu yang ketua cabang menyokong kami..
kami akan bergerak walau tanpa kelibat wanita negeri kerana kami tahu cabang itu lebih berkuasa..jgn la nak lantik pula jawatankuasa wanita lain atau mewujudkan jawatankuasa wanita penggerak di pdg rengas ni..ketua cabang tidak mengiktiraf sama sekali..
Ingat!!!..kalau tiada cabang wanita tidak boleh wujud, tetapi cabang boleh teruskan aktiviti tanpa kewujudan wanita..
Fatmawaty memang layak balik indon saja..fatmawaty juga perlu disingkirkan dari PKR perak...kalau mahu perak kembali berkuasa.. kalau fatmawaty masih jadi ketua wanita perak..alamat hancur ler..

Wanita Gombak Utara berkata...

Yob..
Fatmawaty punya perangai memang bodoh dan bahlul..selama isu ini berlaku bermula pada 21 disember 2010 lalu..dia ambil kesempatan ini untuk menjatuhkan cikgu jaliah kerana dia tahu hanya cikgu jaliah saja pesaing dan orang yang selalu menegur dan memberi pandangan untuk kemajuan wanita pkr perak..fatmawaty ini seorang ketua wanita perak yang dilantik oleh zuraida yang sama bodoh gak..
Sepanjang fatmawaty orang indonesia yg menjadi pujaan zuraida ni bertahta..cuba kira berapa banyak cabang wanita yang tidak aktif dan berapa banyak pula yg dia telah usik atau ganggu (menghancurkan).
Wanita cabang Padang Rengas di bawah pimpinan Cikgu Jaliah yang saya tahu telah banyak menjalankan aktiviti baik dari sudut kebajikan atau dari sudut politik..kalau nak dibandingkan dengan aktiviti yang dijalankan oleh wanita negeri dibawah fatmawaty habuk pun takda..bukti lain yg kita oleh lihat apa aktiviti wanita diperingkat cabang lain yang boleh dibanggakan.. dan seperkra lagi fatmawaty bukanlah seorang pemimpin yang mempunyai liabiliti, berkarisma, kredibiliti yang tinggi..dia hanya seorang follower..bukan perancang atau pembuat keputusan.. mana-mana cabang wanita yang dilanda masalah, sekiranya ada campurtangan fatmawaty maka akan hancurlah wanita dicabang tersebut (Ada cabang wanita..tapi harap nama saja...aktiviti tiada)..mana-mana cabang wanita yang aktif dan mempunyai pula pemimpin wanita yang berkebolehan...maka cbang wanita tersebut akan dicuba oleh fatmawaty untuk dihancurkan atau diporakperandakan..buktinya cabang wanita pdg rengas..
Bersabarlah cikgu jaliah...kami wanita gmbak utara tahu perjuangan cikgu..dan kenal siapa cikgu..kalau dulu cikgu membimbing kami dengan permulaannya kosong..kini kami telah celik dan tahu berpolitik dan kami ingat pesanan cikgu yang kita ini sama-sama belajar berpolitik..jgn kecewa..teruskan berjuang..kami percaya cikgu jaliah dilandasan yang benar..Reformasi!

. berkata...

WCPR : Yob salute you all...

Perak Snipper : Lawannnn..!!

Tanpa Nama berkata...

sebenarnya isu kak ja ni kecik je.pada kami yang bodoh berpolitik ni senang aje...sebabnya dia tak sokong orang tertentu masa pemilihan dulu maka bila mereka menang dia le jadi sasaran.pemimpin konon ..tetapi tidak berjiwa besar.tak hairan lah kalau pkr di landa masaalah sana sini..
pada kami selagi ada orang tertentu dalam kepemimpinan wanita ini lah jadi nya..terutama na si kengkang si minah pencuri kasut.

. berkata...

Warghkahkahkah....! Sama macam kes Mus.

Ketua Cabang Pasir Berdengung berkata...

Yob..
Fatmawaty ni seorang ketua wanita negeri yang boleh melangkaui kuasa ketua cabang..dia tidak langsung menghormati keputusn Biro Politik, Mesyuarat MPN negeri dan apa saja lah..betul kata yob..fatmawaty ni tak layak jadi ketua wanita perak...layak junjung bakul naik bukit turun bukit kat indon sajer..sedarlah fatmawaty.. jangan harap nak dapat sokongan dari ketua cabang-cabang yang lain jika hati penuh dengan dendam..kalau dah rasa diri tu tak layak elok la letak jawatan jer..balik indon lagi bagus..
dengar citer anak beranak fatmawaty pun cuba mengharu birukan amk perak..
Peringkat MPN negeri perlu bertindak..jangan biar org indon ni naik tocang..singkirkan dia dari PKR perak..kalau nak kembalikan pakatan berkuasa semula di perak..
MPN negeri berkuasa penuh untuk memastikan PKR perak terutamanya sayap wanita kuat dan digeruni.. MPN perak lemah dan lembik jugak macam fatmawaty juga jika masih sayang dan jadikan perempuan simpanan MPN negeri.

. berkata...

"undi tak percaya..!"

you all ada berani..?

Adik Yeop berkata...

Teman sokong Ketua Cabang Pasir Berdengung..buktikan yg MPN Perak mempunyai kuasa mendesak fatmawaty letak jawatan.Teman setuju benor jika fatmawaty ni hanya kuda kayu yang dah reput jika lama-lama disimpan MPN negeri Perak..Buat jer usul Fatmawaty ni berundur..dia dah tak menghormati kausa MPN Perak..dulu dah berlaku kekecohan pada cabang wanita lain..ini pdg rengas pulak..nanti yang kedepan cabang mana pulak jadi mangsa..orang macam ni macam mana nak pimpin wanita..PKR patut mempunyai seorang ketua wanita yang berkualiti..nak dengar dia berucap pun tak semangat..

Penyokong Yang Ditindas berkata...

Betoi Yob..Kalau nak tengok Wanita PKR Perak berjaya..Harap MPN Negeri buat usul desak Fatmawaty letak Jawatan..Ganti dengan Cikgu Jaliah...baru power..

Sarbini berkata...

Perak Snipper..
Seronok gak tengok wanita negeri ni..ibarat pepatah melayu..hidung tak mancung pipi pun tak kembong..hahaha

Perak Snipper berkata...

Sarbini..
Fatmawaty tu mana boleh hidung mancung..dia bukan indon belanda..dia indon batak..

Ahli PAS Perak berkata...

Yob..ketua wanita PKR perak ni takde muka lain ke yang layak..kami PAS tak pernah pun dapat kerjasama dengan ketua wanita ni..Dia hanya tahu bergiat di gopeng..PKR patut lantik orang lain yg boleh disegani pihak lawan.

Sarbini berkata...

Yob..salam.
Tengok daripada kronologi isu wanita pkr pdg rengas ni..memenag ada konspirasinya..Sy setuju MPN mengambil tindakan dalam hal ini.. Jgn tunduk dengan Zuraidah..pedulikan dia..dia bukannya boleh memastikan kemenangan pakatan di perak jika masih mengekalkan fatmawaty..nak harap fatmawaty boleh mendapat kerjasama semua ketua cabang ..boleh blah..kalau dia boleh overull keputusan MPN..seolah-olah dia ingat sayap wanita ni dicontrol oleh pusat.. kalau wanita di peringkat cabang tidak mendapat kerjsama sepenuhnya dari ketua cabang..maka jgn harap wanita diperingkat cabang boleh berjaya mahupun menang pilihanraya..sokong MPN desak Fatmawaty letak jawatan.

Laobe berkata...

Yob..cerita wanita padang rengas ni dah berlarutan..apa punya ketua wanita negeri laa tak tau nak selesaikan masalah...setahu sy semuanya dah settle..kalau mengikut cerita yob dulu..ni timbul balik..memang ketua wanita negeri ni nak hancurkan parti jer..sy rasa dia ni ajen umno laa..MPN negeri perlu buat usul tamatkan riwayat dia jadi ketua wanita..mcm ni boleh hancur parti..

Murid Sekolah Politik berkata...

Yob..sy petik kata2 dari ruangan yob dulu..apabila alias zenon bersuara.. dalam surat tersebut telah secara terbukanya ketua cabang menjelaskan semuanya telah selesai dan tidak mahu mana2 pihak campurtangan dalam wanita cabang padang rengas lagi..
Sy rasa fatmawty ni tidak mempunyai 'thingking skill' dalam berpolitik..memang dia tak layak sandang jawatan yg begitu penting dalam sayap wanita pkr perak.

Halimah Jongang berkata...

Salam Yob..
Fatmawaty kini dah menambahkan seterunya lagi..kalau dulu Fatmawaty cukup intim bagai isi dgn kuku bersama wanita lenggong...tapi kini.. cuba la tanya dengan wanita lenggong..
Dan seteru fatmawaty kian bertambah...kini wanita parit pula akan jadi sasaran..
MPN Perak kena bertindak...jgn bagi can lagi..singkirkan sajer fatmawaty..
Jgn biar penyebar virus ini berada dalam jawtankuasa wanita negeri..

Halimah Jongang berkata...

Fatmawaty ni tak boleh tengok org lebih dari dia..mana-mana wanita yg pandai atau berkebolehan akan dipecahbelahkannya..Sudah la Fatmawaty..sudah..bergiat sajer la di peringkat pusat..undur diri di negeri..bagi la org lain teraju wanita negeri...kalau ko jugak nak pimpin wanita negeri alamat hancur la.

Wanita Gombak Utara berkata...

Salam Yob..
Mari kita fikir dan renungkan kenapa Fatmawaty berdendam dengan cikgu jaliah:
1.Cikgu jaliah mempunyai rekod kerja yg cemerlang dalam parti..cawangan keadilan yg pertama ditubuhkan dalam selangor dan dalam malaysia ni adalah cawangan nya semasa di gombak dulu.
2. Cikgu jaliah bekas tim. wanita gombak di bawah yb azmin dulu..sudah semestinya banyak asam garam yg dia tahu dengan selok belok politik.
3. Apabila berpindah cabang untuk bergiat di Pdg Rengas cikgu jaliah telah membuka pejabat wanitanya sendiri dan pejabat tersebut telah dirasmikan oleh Datuk Seri Presiden..Secara kebetulan ketika itu fatmawaty juga menjemput Kak Wan datang ada progrm di Ipoh..tp Kak Wan pilih ke tempat cikgu jaliah..disinilah berpuncanya dendamnya.