Selasa, 19 April 2011

MB Perak dan Rasuah

Zambry Abdul Kadir, tatkala ditanya oleh pemberita mengenai seorang anggota Exco Perak disoalsiasat SPRM kerana rasuah, beliau menyatakan bahawa “I am in dark – Saya dalam kegelapan!

Cuba bayangkan, apa yang korang nampak jika Zambry berada dalam kegelapan! Gigi dan biji mata yang puteh?

Tidak! Dalam persoalan ini kita nampak dengan jelas pembohongan Zambry.Dia cuba berbohong kononnya beliau tidak menyedari bahawa SPRM telah menyiasat seorang anggota Exconya kerana rasuah.

Sewaktu persidangan DUN, Zambry sebelum ini telah ditanya oleh Adun Pasir Panjang Mohammad Nizar Jamaluddin supaya memberikan butiran Exco Perak yang ditahan oleh SPRM dan disoalsiasat selama sekitar lima jam baru-baru ini.

Nizar mendakwa bahawa adik anggota Exco tersebut dan salah seorang keluarganya juga disoalsiasat oleh SPRM dan bahawa beliau sendiri (Nizar) mempunyai salinan dokumen daripada Majlis Bandaraya Ipoh dan Pejabat Tanah Kinta dan Jabatan Galian dan Mineral, berkaitan dengan soalsiasat tersebut.

Kalau Nizar sendiri boleh tahu dan mempunyai maklumat mengenai perkara tersebut ; maka amat mustahil maka Zambry tidak tahu apa yang berlaku ke atas orang yang dibawah hidungnya itu!

Boleh nampak jelas walaupun Zambry yang gelap itu cuba berselindung dalam gelap!

Tiada ulasan: