Selasa, 22 Mac 2011

Zuraidah Oh Zuraidah...


Ini info yg teman baru dapat..rupanya pada mesyuarat MPN pd 12 MAC yg lalu telah berlaku percanggahan keputusan mengenai Wanita Padang Rengas..Biro pilitik dan mesy. MPN telah menetapkan dalam mesyuarat sebelumnya agar jwtnkuasa wanita pdg rengas diteruskan manakala arahan dari wanita pusat pula memberi mandat kepada fatmawathy untuk membuat perlantikan jwtnkuasa penaja yg dipantau oleh wanita negeri..

surat tersebut ditulis dan ditandatangani oleh Zuraidah Kamarudin pada 4 MAC 2011...tapi yg peliknya kenapa pula Fatmawathy telah membuat perlantikan jwtnkuasa wanita penaja pada 27 februari 2011 yg lalu..??

Surat pertama yg dikeluarkan oleh wanita pusat bertarikh 9 Januari 2011 yg meminta Fatmawathy menjalankan proses lantikan baru setelah perletakan jawatan 2/3 ajk wanita pdg rengas pada 21 dis 2010 maka bubarlah ajk wanita tersebut..

surat tersebut meminta proses dijalankan dalam tempoh 60 hari dari tarikh 21 dis..bermakna tarikh akhirnya pada 21 feb 2011..

tapi fatmawathy tidak buat dalam tempoh tersebut sebaliknya mengadakan perjumpaan pd 27 Feb 2011 dan mengistiharkan cbg wanita pdg rgs digantung dan dilantik satu jwtkuasa yg dipantau oleh wanita negeri..dalam masa yg sama telah berjalan 2 kali mesyuarat MPN iaitu pada 12 Feb 2011 dan 12 Mac 2011 yg telah menetapkan keputusan supaya jawatankuasa wanita pdg rgs yg asal diteruskan (Mesyuarat Biro Politik pun menetapkan perkara yg sama dlm mesyuarat kali ke 2)..

oleh kerana keputusan yg dibuat tidak selari dgn apa yg telah diputuskan oleh MPN...maka MPN negeri telah bersetuju untuk menyelesaikan masalah ini dgn cara mengadakan satu pertemuan/perjumpaan antara:

1.Ketua Wanita Negeri (Fatmawathy)
2.Ketua Wanita Pdg Rengas
3.Ketua Wanita Pusat
4.Ketua Cabang Pdg Rengas
5.Ketua MPN Negeri
6.Semua AJK Wanita Pdg Rengas
7.Wanita Lantikan Wanita Negeri pd 27 Feb 2011

Pertemuan dan perjumpaan ini akan berlangsung pada 8 April 2011 (Jumaat) Jam 5.00 ptg..di Ipoh..Surat akan dikeluarkan oleh MPN.

Diharap dengan adanya pertemuan tersebut semua perkara dapat diselesaikan dengan baik..

Dengar khabor Yob...semalam Fatmawathy ada buat reatret wanita untuk negeri perak di kediaman exco selangor shah alam..selama 3 hari 2 malam (18,19 & 20 Mac 2011)..Setiap cabang wanita diminta menghantar 4 orng setiap cabang..tapi yg sahihnya wanita cabang padang rengas dan wanita cabang tg. malim tidak dijemput..

dan ada berita mengatakan cuma 36 orang wanita sahaja yg hadir..kalau full attend sepatutnya 24 cabang x 4 wanita = 96 org wanita...mana lagi 60 orang Yob??

Macamnana nak menang pilihanraya kat perak kalau fatmawathy bersikap memilih dalam soal ini...buktinya kehadiran di reatret itu mengecewakan.

Warghkahkahkah..
Warghkahkahkah..

13 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Memang Fatmawaty ni yob manusia yg pandai main sandiwara..tengok la nanti bila perjumpaan pd 8/4 apa pulak cerita dia utk bela diri...siap la....tunggu!!

Tanpa Nama berkata...

Aku rasa perjumpaan tu macam tak jadi jer, mana fatmawaty berani. Kali ini dia wat citer sibuk lak nak kempen PR DUN Serawak..Hahaha.

Yob berkata...

Virus pon lari nengok gambor Zuraidah.

Warghkahkahkah..

bung chow kit berkata...

kok fatmawati udah mati mantan ibu pertama bung karno.kok kan baik pulang ke indon tempat asalnya agar ada kesedaran diri amin

Tanpa Nama berkata...

Nampak gaya Yob perkara ini amat memalukan..dah jadi bangau oh bangau..nampak sangat fatmawathy tidak berwibawa...perkara kecik macam ni pun tak leh selesai..
Fatmawaty hanya tahu berurusan dengan org yg dah overdose..
Macam mana la Waniya Perak ni..kalau tengok citer P.Ramlee..apa dia kata..."LOW CLASS"!!!

South Lady berkata...

Yob..saya melihat kepimpinan ketua wanita pusat ni kalau nak dibandingkan dengan pengkit...baik sikit la dari ketua wanita pusat ni.

YB berkata...

Fatmawathy ni umpama Manipurindam moden..berkawan pulak dengan si Kitol..

Tun Teja berkata...

Yob..saya hairan..siapa fatmawaty ni..setelah saya mengikuti apa yang yob ketengahkan..saya dapati cara Ketua Wanita Negeri ni menyelesaikan masalah amatttt lemah..

Putra Pucuk berkata...

Tun Teja..
Kalu dah lemah soh ler suami dia caj..

Mat Over berkata...

Yob..setakat ini teman dah cuba lawan virus zuraidah..virus teman gigil yob..apa tidak nyer..bekas pengkid.

Tanpa Nama berkata...

tak berubah langsung , tak suka boikot , mmg itu politik zuraida

Tanpa Nama berkata...

Memang sedih yob apabila mengenangkan bagaimana PR nak rampas kembali Perak kalau macam ni punya masalah pun mengambil masa yg lama utk diselesaikan..ni macam cerita DSAI..bukan nak cari alibi sebaliknya nak tekan bagi dia masuk ke dalam..
Kononnya yob kerusi calon utk wanita nak sampai 30%..pencapaian dan krdibiliti wanita khususnya ketua2 wanita negeri dan wanita pusat masih di tahap LOW CLASS..Hahaha

Yob berkata...

Jangan mengalah. Kita Anak Perak!!!