Isnin, 21 Februari 2011

Azmi Ali, sila pandang kebawah sikit

"AZMIN ALI timbalan presiden PKR janganlah bersifat ego dan merasa sangat hebat dalam PKR sebuah komponen pakatan rakyat. Sila pandang di bawah.

PKR sebenarnya tidak kuat dan tidak disokong sepenuhnya oleh bangsa Melayu malah PKR juga tidak dapat sokongan sepenuhnya dari bangsa China dan India.

Bukti jelas setiap kali berlaku pilihanraya kecil pekerja malah pilihanraya umum pekerja sukarela datang dari parti PAS dan sebahagian kecil dari kaum China dan kaum India.

Bersetuju dengan apa yang dikatakan oleh setiausaha agong PAS Dato' Mustaffa Ali sepatutnya hal-hal pembahagian kerusi atau hal-hal sensitif kepartian sepatutnya dibincang dengan kepimpinan tertinggi parti komponen pakatan rakyat.

Azmi Ali tak perlu membuat kenyataan yang menjadi "backfire" atau peluru untuk membunuh pakatan rakyat. Azmi Ali jangan jadikan PKR sebuan badan politik berbentuk "individu" atau berssifat diktator dalam menahkodakan PKR.

Azmin Ali perlu berlapang dada dan menerima kritikan dan pandangan serta teguran yang membina agar PKR tidak menjadi duri dalam daging pakatan rakyat.

Ingatlah Azmi Ali PKR sebenarnya tidak ada kubu yang kuat dan benteng yang teguh untuk menahan arus deras yang mendatang. Sepatutnya Azi Ali dan PKR tidak mengeluarkan kenyataan yang membolehkan dijadikan isu dan polimik musuh politik terutama UMNO yang kian lemah lemas.

Pada semua penulis maya dalam TKO dan bloggers pakatan rakyat jangan malu dan segan menegur pemimpin pakatan rakyat agar tidak tersasar dan hanyut dan ego serta sombong. Jangan jadi pemimpin yang khianat dan ada agenda yang tersembunyi dan ada kepentingan peribadi."


Oleh: mohdnoorawang

Tiada ulasan: