Selasa, 22 Februari 2011

Minat Menjadi Blogger..?


Yob selalu terpesona dengan keunikan setiap individu. Tidak ada dua individu yang sama di dunia, tidak peduli berapa banyak mereka secara fizikal akan mirip satu sama lain. Bahkan jika seseorang akan berkongsi 100% kod DNA orang lain, Yob yakin mereka masih dua individu berbeza, kerana, walaupun mereka mungkin kelihatan sama, mereka tidak akan berfikiran sama.

Kita semua mempunyai kesedaran kita sendiri, fikiran kita sendiri yang unik dan pemandangan sekitar apa saja yang menangkap minat ki
ta dan kita bebas untuk menggunakan fikiran-fikiran yang tepat dan idea dalam apa-apa cara yang kita inginkan. Ini adalah pemangkin untuk kreativiti dan kreativiti merupakan salah satu ciri utama yang menentukan keunikan. Jadi, rakan-rakan blogger bersukacitalah, kerana anda adalah unik!




Ada berjuta-juta blog di luar sana. Sebuah pertanyaan yang jelas akan muncul : Apakah blog kita berlainan dari yang lain? Kita mungkin cepat untuk mengatakan bahawa blog kita berada dalam kelas yang berbeza, Jadi, mau tidak mau, kembalikan pertanyaannya: Apa yang membuat blog kita unik?


1. Personaliti ~ Kita semua adalah unik, tetapi kita harus benar benar mengekspresikan suara fikiran kita ketika blogging, sehingga personaliti kita tergambar seberapa tepat yang mungkin. Lakarkan sentuhan peribadi kita ke dalam setiap posting blog setiap kali kita mendapatkan kesempatan berbicara tentang pengalaman hidup peribadi, yang relevan dengan subjek. Menjaga hal-hal yang semi-formal adalah cara yang baik dalam melakukannya. Anggap saja sebagai surat terbuka di mana kita alamatkan kepada semua orang, tetapi pada masa yang sama kita terhubung dengan setiap orang secara individu.

Penulisan posting yang baik, kita biasanya boleh menggambar orang yang kita tulis di dalam fikiran kita, ini membawa kita ke tahap lain dengan tulisan kita, cara kita mengekspresikan idea-idea kita atau idea-idea sendiri, semua menggambarkan personaliti kita. Fikirkan semua kelebihan, kemahiran, kebajikan dan lain lain yang kita miliki dalam kehidupan nyata dan cuba untuk mengubah bentuk mereka ke dalam tulisan. Ini cukup sukar, dan satu-satunya cara untuk melakukan ini ialah untuk terus berlatih menulis. Biarkan personaliti anda bersinar!

2. Keikhlasan ~ Meniru gaya orang lain menulis atau kandungan tidak akan membawa kita kemana mana. Kita hanya membohong diri sendiri dan pembaca kita. telus dan tuluslah apabila menulis apa terlintas dalam fikiran,  dan anda benar-benar menjadi ... anda! Dan dalam melakukannya, kita memaparkan personaliti kita sepenuhnya, yang dalam istilah (seperti yang telah ditunjukkan di atas) adalah langkah pertama menuju keunikan dalam blogging.



~ bersambung ~

Tiada ulasan: