Rabu, 23 Februari 2011

Anwar, Malim Nawar & Ketom...


Sekali lagi Anwar akan round Perak. Kali ini, Malim Nawar menjadi tuan rumah. 27hb Febuari, jam 9 malam. 'Ketom' menyedari, PKR Perak kini terbelah dua. Sebab itu Ketom kena beri tumpuan lebeh kepada Perak.'Ketom' adalah nama timangan yang Yob bagi pada Anwar,yang bermaksud 'Ketua Umom'. Ketom juga terkenal dengan ayornye. Jangan minom berlebih lebihan, buleh mabok.


Demikianlah maboknye Anwar ni dengan ayor ketom, sehinggakan tindak tandok nye menimbolkan banyak persoalan. Keputusan yang berat sebelah, tidak adil dan pilih kaseh, kini menjadi persoalan besor kepada sekutunya didalam PK. Apakah 'Ketom' kini menjadi aset atau liabiliti..?


Bagaimana Ketom memalukan mantan Pengerusi MPN Perak, Sdr Mustaffa Kamil Ayub, (yang mendapat 13 undi), dengan melantik Sdr Md Nor Manuty (yang mendapat 10 undi), sebagai Pengerusi MPN Perak yang baru. 13 Ketua Cabang Negeri Perak berjumpa dengan Ketom dipejabat Ketua Pembangkang di Bangunan Parlimen, dan menyerahkan memorandum. Ketom berjanji untok berlaku adil.


Episod berikotnye, undian dijalankan. Mustaffa Kamil Ayub 13 undi - 10 undi Md Nor Manuty. Kak Wan Azizah mengumumkan Md Nor Manuty, pengerusi baru. Kononnye kuasa prerogatif Presiden.


Sekali lagi 13 Ketua Cabang bertemu dengan Presiden diibupejabat, dan keputusan Presiden kekal.


PKR Perak kini retak menanti belah. Perjumpaan Ahli MPN Perak, dihotel De Palma, Ahad lepas,gagal mencapai malamat yang diinginkan. Sdr Md Nor Manuty sepatonye menolak jawatan Pengerusi dan akur dengan kekalahannya. Hairan jugak, kenapa Md Nor menerima..?


Ketom telah menguris perasaan Kumpulan G13, yang banyak membantunya. Dan Ketom jangan hairan jika sokongan tidak seperti dahulu. dan berkemungkinan, Perak ditawan kembali oleh BN dengan mudah.


Selamat berceramah Ketom. Yob konfirm tak turon padang.


p/s   Kalo nak 'sekole' jempot le ke romah....

1 ulasan:

TOK HAJI BUNGA berkata...

BAGUIH YOB....AMBO SUKA CARA YOB!!! YOB BILA NAK ISI BORANG PAS??? BERDEKHAKHAKAHAKHAKAKAH