Sabtu, 15 Oktober 2011

13 JINGGA : Pembaca sila buat Penilaian..

Berikut adalah sebahagian sesi yang berlangsung malam tadi antara admin Jingga 13 dan penyokong RTPJ. Pembaca buleh buat penilaian sendiri.



Jawapan : RTPJ tidak menyerang PKR. RTPJ hanya dedahkan perilaku YB PKR yang menyalahgunakan kuasa. Kami tidak mahu YB ini dicalonkan semula.
Jawapan : RTPJ tidak dinaungi KITA atau mana mana parti politik. RTPJ bergerak dengan perbelanjaan sendiri.
Jawapan : RTPJ sentiasa konsisten didalam menghadapi Umno. Sila lawat blog milik admin RTPJ
Jawapan : Kalau Hanafiah Husin yang dimaksudkan, YA, dia akan bertanding PRU13 menentang Xavier, seorang pemimpin PKR yang zalim kepada pengundi dan ahli PKR.
Jawapan : Timbalan Wiranita Perkasa merupakan sepupu Hanafiah Husin, yang kebetulan mengambil anaknya dirumah hanafiah.. Perjumpaan tersebut adalah santai, bukan mesyuarat resmi RTPJ. Betol ke Yob ahli DAP? Dah cek dengan DAP pusat?
Jawapan : Sekejap KITA, sekejap Faekah, yang mana satu betul ni? Menuduh dan memfitnah Faekah membocorkan memorandum MPP adalah perbuatan yang tidak bermoral. Salinan posting telah dihantar kepada MB.
Jawapan : RTPJ adalah entiti bebas. Perjumpaan yang diatur bertujuan mengeratkan silaturahim. Kenapa Jingga 13 asik menghentam Setiausaha MB Selangor Faekah Husin? Apa motif sebenar Jingga 13?
Jawapan : RTPJ tidak menyerang. Kami hanya membetulkan persepsi buruk Jingga 13 terhadap RTPJ. Kami juga tidak pernah mngistihar perang kepada mana mana kumpulan.
Jawapan : Sebenarnya waktu ini Yob tidak mengenali Hanafiah Husin atau Kottapan. Yob bergerak sebagai blogger. Selepas melihat kejadian tersebut barulah Yob berminat mengetahui kisah sebenar dari mereka. Sepatutnya Orenji Ren Oren tanya Yob dulu sebelum membuat posting diatas. Jangan malukan diri sendiri dan Jingga 13.
Jawapan : Sekali lagi Yob nyatakan, ketika Kongres 2010, Yob tidak mengenali Hanafiah Husin atau Kottapan. Yob hadir sebagai blogger bebas. Jadi kalau gambar atau video ada gambar Yob, itu kebetulan. Patut la jadi sekuriti guard je.
Jawapan : Hanafiah akan jadi calon sekiranya Xavier dicalonkan sekali lagi. Baru baru ini, Hanafiah mendapat surat menghadiri mesyuarat sebagai perwakilan, bayar yuran, tetapi dihalau. Jika Hanafiah digantung, kenapa surat tidak dikeluarkan? Kami tidak menentang PKR. Kami menentang Xavier yang kebetulan zalim kepada Hanafiah Husin dan ahli PKR yang lain. Sila rujuk kepada Aznizam.
Jawapan : Sebenarnya yang call Rozan dan mengatur perjumpaan ialah Raymond Tan, seorang Facebooker dan juga kawan Rozan dan Tian Chua. Raymod Tan bukan admin RTPJ.


p/s Sebagai pengasas RTPJ, Yob telah mengariskan dasar perjuangan kami. Kami menyokong PR dan akan menolak calon calon PR yang rosak dan telah memusnahkan harapan rakyat yang mereka wakili. Masih belum terlambat untuk PKR meletakkan calon yang lebih berwibawa.


Baca dan nilaikan jawapan kami. Kami bersedia untuk berjumpa dan berbincang walau pun Faris Musa tidak hadir dalam pertemuan yang telah diatur oleh Raymond Tan.


"YANG BENAR JANGAN DIPERTIKAIKAN, DAN YANG SALAH JANGAN DISELINDUNGKAN.."


~Yob Tualang Sekah

Tiada ulasan: