Isnin, 15 Ogos 2011

Umno/BN Negeri Perak yang menzalimi rakyatnya...

Kesah ini pernah berlaku kepada Yob bertahun yang lalu. Umno dan BN Perak tidak pernah berubah. Mereka akan mengambil apa sahaja yang diusahakan tanpa memperdulikan perasaan orang lain. Kerakusan mengambil usaha dan hak orang lain menjadi trend dinegeri Perak. Jangan salahkan Yob dan ramai lagi menyertai PR dan DAP khususnya. Begini kesahnya....

Klik Imej :Salah seorang dari 100 pekebun yang teraniaya oleh kerajaannya sendiri
1. Lebih kurang 100 pekebun di Kampung Air Kuning Perak telah mengusahakan tanah kebun dengan menyewa tanah tersebut dari Syarikat Bijih Timah Tronoh Mines sejak 20 tahun yang lalu.


2. Setelah Syarikat Tronoh Mines ditutup, pekebun membayar RM200 sehektar kepada Pejabat Tanah Batang Padang sehingga tahun 2009.

Klik Imej : Sala seorang pengusaha kebun yang dianiaya kerajaan Umno/BN Perak

3. Penghujung tahun 2009, pekebun pekebun ini diberitahu bahawa tanah kebun mereka selama 20tahun++ kini mempunyai tuan bernama ABDUL HALIM BIN MOHD YUSOF. No kp 530116 08 6263 da beralamat di 246 Lorong Emas L2/5 Pekan Baru Teluk Intan.


4. Yang menariknya, tuan tanah baru ini berjumpa dengan pekebun pekebun dan menawarkan untuk menjual tanak tersebut dengan harga RM60,000 seekar!!


5. Soalan : Bagaimana pejabat tanah boleh meluluskan tanah ini kepada Abdul Halim yang tidak pernah pun mengusahakan tanah tersebut?

6. Apakah budaya bisnis 'Alibaba' masih ujud diabad milinium? Susah payah mengusahakan tanah, senang senang saja tanah diberikan kepada bukan pengusaha.


7. Abdul Halim ini KRONI SIAPA..?


Klik Imej : Geran hak milik sementara yang dikeluarkan oleh pejabat tanak kepada pemilik baru bernama Abdul Halim. Pajakan selama 99 tahun berakhir pada tahun 2110
8. Apakah tindakan MB Zambry selepas ini..? Apakah Kerajaan BN akan mengambil tindakan atau menyapu kes ini dibawah karpet? Sama sama kita tunggu.

Klik Imej : Jelas terpampang nama pemilik tanah yang tidak pernah mengusahakan tanah yang dipohon. Setelah mendapat kelulusan, tuan tanah ingin menjual tanah ini kepada pekebun denga harga RM60,000 seekar. BERNIAGA UNTUNG ATAS ANGIN..?

Klik Imej : Senarai AJK pekebun dan no talipon mereka. Hubungilah mereka sendiri.

Klik Imej : Sidang akhbar oleh Richard Leong pada 13/8/11

KESIMPULAN : Inilah masaalah yang sering dihadapi oleh rakyat. Dianiaya oleh mereka yang diberi kuasa dan gaji bulanan oleh kerajaan. Menindas dan mengambil kesempata keatas mereka yang benar benar mengusahakan dan bukan kaut untong atas angin.

'SAY NO TO UMNO, SAY NO TO BN...'


p/s Kepada bloggers/facebookers PR. Turun la padang dan bongkar masaalah tempatan. Kalau main kat FB/Blog jer, mana buleh dapat maklumat tepat. Lu orang ada paham ker?

Tiada ulasan: