Selasa, 1 Mac 2011

umNO, Hindraf dan Perkauman...


Sekali lagi umNO tersepit dengan isu yang diciptanya sendiri. Kaum India melalui 'Hindraf' secara terang melabelkan umNO sebagai parti rasis. Demostrasi aman berakhir dengan barisan pemimpinnya ditangkap dan disumbat kedalam lokap.


Dimana silapnya? Busoknya ikan bermula dari kepala. MIC yang diharapkan melindungi kaum India, hanya melindungi "Kroni India MIC sahaja". Maka tercetuslah gerakan reformasi ala Anwar Ibrahim dijalanraya. tidak ada seorang pon yang dilihat akan bertindak sebagai 'the negotiator', yang akan berunding dengan kedua belah pihak. Dan mencari jalan penyelesaian.


PERKASA menjadi 'batu api' dengan memburokkan keadaan yang sedia ada,


Malah, media kerajaan mengambarkan poster yang dibawa mengagung agungkan orang asing/luar. Bukankah Ghandi, Mandela, L. King dan sebagainya merupakan pejuang hak asasi manusia..?


Nak buboh gambor siapa? Anak Malaysia? Mahathir? Nazri Aziz? Ibrahim Ali? Hishamuddin? tolong jangan buat lawak Malaysia buleh?


Mungkin Nik Aziz buleh membantu menangani polimik bangsa ini.


p/s  Kerajaan umNO, MIC dan Hindraf patot dudok dimeja rundingan. Selesaikan perbezaan pendapat, atau umNO akan terus dicop sebagai Parti Rasis. Dan kemungkinan hilang kerusi Kerdau/Merlimau.

Warghkahkahkah...!

Tiada ulasan: