Selasa, 1 Mac 2011

Nik Aziz mematahkan hujah Mahathir...

'Tidak apa jika saya tidak dilahirkan sebagai Melayu'

Nik Aziz : "Kalau saya (lahir) dari kalangan masyarakat Orang Asli sekalipun tidak apa, asalkan saya Islam dan beriman dengan Allah SWT,"

Nik Aziz mengulas kenyataan bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad yang meminta beliau bersyukur dilahirkan sebagai bangsa Melayu yang tentunya beragama Islam.

Dr Mahathir : Melayu adalah bangsa yang unik di dunia kerana mengikut Perlembagaan, bangsa Melayu mesti bertutur dalam bahasa Melayu, mengamalkan adab Melayu dan beragama Islam. 


Nik Aziz : Semua bangsa adalah sama dan tidak ada keistimewaan kepada satu-satu bangsa sebagaimana juga bangsa Arab sendiri kecuali seseorang itu Islam dan beriman kepada Allah SWT.

Nik Aziz : "Kalau pada bangsa, tentu bapa saudara Nabi Muhammad SAW iaitu Abu Jahal (masuk syurga) tetapi Allah SWT telah menyatakan awal-awal lagi dia (bapa saudara Nabi) adalah ahli Neraka," katanya. 


Warghkahkahkah..
Warghkahkahkah..
Warghkahkahkah..

5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

MUdah saja org tua ni jawab...main sedap mulut saje..kalau dia lahir sebagai org asli, belum tentu lg dia islam..sbb nk jadi islam byk prosesnya..tetapi jika lahir sebagai melayu, dan, dan dh kena azan...bukankah itu islam..org tua ni sah mmg kaki putar belit..kenyataan mudah Mahathir pun dia nak spin..ahli2 pas yg dh jd "kuda tutup mata" bolehlah dia temberang...

Penapis Air..

Tanpa Nama berkata...

bodoh betul umno dan sekutu2nya..
lahir sebagai melayu, tentu dah islam??
bangang!!
itu tujuan dakwah kpd org bkn islam..
melayu yg dok ada ni pn, islam syumul ka??
atau islam sekular ajaran umno??
cerdik la bodoh woihh! umno jahil woi!....

FC3S berkata...

Penapis air: abes kalau orang asli yang muslim tapi melayu kristian camne? wah,ape melayu otomatik islam? baik dia ngaku jadik bangse arab, lagi layak arab nak ngaku die islam pasal Nabi SAW orang arab. Melayu ade non-muslim,tapi orang asli pon ade yg islam,ape orang asli sume kapir? gitu ko sapu rate la arab sume muslim, india sume hindu,cine sume buddha.... hmph,buduh xleh diajo,cerdik xbleh nak diikut.......

Tanpa Nama berkata...

we penapis air yang bangang kenapa la ko ni bodoh sangat tok guru nk suruh kita tau tak semestinya melayu tu islam terus kita dijadikan berbagai bangsa untuk berkenal kenalan dan menbuktikan kekuasaan allah ko tau tak kita nie semua dari keturunan nabi adam..pk la sendiri jangan main tibai jerr kalu ilmu tu kurang pg la belajar lagi selagi tak mati selagi tu kita kena balajar ...

GelasBesar berkata...

apo bondo la penapis air, bengap,
statement nik aziz tu ada implied meaning..nmpak sangat ko x paham..kesian