Khamis, 20 Januari 2011

Orenji Ren Oren


Salam Solidaritas...


Yob menerima panggilan dari Oren sekitar jam 8.00 malam tadi. Agak panjang lebor labonnya.  Dipendekkan cerita, dia ditudoh sebagai pengkhianat perjuangan oleh rakan rakan.

Menyingkap perkenalan Yob dengan Oren melalui fesbuk, bulehlah dikatakan Oren ni berjiwa anak muda pemberontak. Melalui tulisannya, dapat dirasakan kebencian yang membuak dengan kepincangan umNO dan Barisan Nasional. 


Kami berjumpa dan bertukar maklumat dimana ada kesempatan. Kali terakhir Yob berjumpa dengan Oren ialah diperjumpaan majlis taklimat dirumah MB Selangor.

Soalan : "Jika bukti masih ditangan KBAU dan belom diwar warkan, mengapa kekawan dengan mudah menjatohkankan hukoman kepada Oren..?"


Kini akaun fesbuknya sudah dideletekan. Entah apa sebabnya, cuma dia yang mengetahui.


Yob kini menunggu bukti pengkhianatan yang dilakukan oleh Oren.


Dan kepada Oren, semoga tabah menempuh ujian terbaru ini. 


Selamat maju jaya...


Salam,


Yob dari Tualang Sekah

7 ulasan:

elyn berkata...

kesian oren..

Tanpa Nama berkata...

Orenji mmg pengkhianat pada sahabat2nya.. ko nak bukti??

Reformis '98 berkata...

Anonymous said...
Orenji mmg pengkhianat pada sahabat2nya.. ko nak bukti??
1/21/2011

ini komen aku

kau pasti dia pengkhianat pakatan rakyat? aku kenal benar dia ni. dia ni bukan sembarangan. jangan lekas melatah kawan. dia ni pejuang dah bertahun lamanya sejak ketika reformasi. mana demo dia x pergi, mana balai dia x kunjung, dan dia antara reformis tegar.

yob, dalam fesbuk tu macam macam boleh jadi. pengkhianatan bukan dari hanya tuduhan semata mata, tapi kena juga nilai keperibadian seseorang. aku pun main fesbuk juga. jadi faham faham aje la.

buat oren, kami tetap berjuang bersamamu biarpun apa jua yg menimpa. kita adalah pejuang

Tanpa Nama berkata...

Astagafirullah.Orenji Ren Oren @ Oren Sunkist.One of the PKR bloggers year 2005-2008 sebelum PRU dan selepas tu blognya ditutup dengan perintah Mahkamah.Kemudian berpindah ke FB.Dia bergerak bersama para pimpinan pusat,x mungkin seorang pembelot.Anak didikan politik Arwah Dato' Zainal Abidin,bekas ahli parlimen Hulu Selangor juga sebagai saudara kepada arwah.
Saya mewakili AMK Cabang Ipoh menyatakan kami tidak percaya kepada konspirasi terhadap oren.Beliau dan pasukannya banyak membantu kami ketika rampasan kuasa Perak oleh UMNO dan Barisan Nasional

Tanpa Nama berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Barisan Pejuang AMK Selangor berkata...

Rasulullah SAW bersabda bermaksud: “Adakah kamu semua mengetahui apakah ghibah (mengumpat)? Sahabat menjawab: Allah dan Rasul-Nya lebih mengetahui. Lalu Baginda meneruskan sabdanya: Kamu berkata mengenai saudara kamu perkara yang tidak disenanginya. Lalu ditanya oleh seorang sahabat: Walaupun saya berkata perkara yang benar-benar berlaku pada dirinya?’ Rasulullah bersabda lanjut: “Jika kamu berkata mengenai perkara yang benar-benar berlaku pada dirinya bererti kamu mengumpatnya, jika perkara yang tidak berlaku pada dirinya bererti kamu memfitnahnya.” (Hadis riwayat Abu Hurairah)

Kepada Oren dari Barisan AMK Selangor, Kami sentiasa bersamamu.

Tanpa Nama berkata...

Yob.......

Orenji........... hrmmmm..... apo yg sey tau... salah sorang mahasiswa yg di kenakan tindakan d bawah AUKU... kono buang sobb aktif pro pembangkang....